Valaki az engedélyem nélkül fizetett a kártyámmal

A nem engedélyezett kártyatranzakció stresszes helyzet, de sok esetben gyorsan visszaszerezheti a pénzt, és megakadályozhatja a további csalásokat. Az alábbiakban lépésről lépésre elmagyarázzuk, mit kell tennie, ha azt észlelte, hogy kártyáját az Ön engedélye nélkül használták fizetésre üzletünkben.

 

1. Hogyan ismerhető fel a jogosulatlan kifizetés?

  • Ön megkapta SMS-t vagy értesítést a bankjától hogy olyan megrendelésért fizetett, amelyet nem adott fel.

  • A kimutatáson a következő tranzakciót látja SELLBEST.HU vagy a fizetési szolgáltatónk, és Ön nem emlékszik ilyen vásárlásra.

  • Eljött hozzád e-mail rendelés visszaigazolása az üzletünkből egy másik szállítási címre vagy egy olyan névre, amelyet nem ismersz fel.

 

2. Azonnali intézkedés

  1. Törölje a kártyát a bankban

    • Hívja a bank segélyvonalát (a számot a kártya hátoldalán találja) vagy korlátozza a kártyát a mobilalkalmazásban.

    • Kérjen új kártyaszámot és kérdezzen a chargeback (visszaterhelés).

  2. Jelentse a tranzakciót jogosulatlannak

    • A banknak vissza kell tartania a kifizetést, vagy panaszeljárást kell indítania a következők szerintcikkel.a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló törvény 46. cikke (13 hónap áll rendelkezésre a jelentkezéshez, de minél hamarabb, annál jobb).

    • Ha a fizetés 3-D Secure vagy erős PSD2 hitelesítéssel történt, akkor is joga van panaszt tenni, ha nem Ön engedélyezte a tranzakciót.

  3. Lépjen kapcsolatba velünk a megrendelés leállításához

    • Küldjön e-mailt a következő címre kontakt@sellbest.pl vagy hívjon minket a +48 456 455 010 (pon.-pt. 9:00-17:00).

    • Írja be a címet kártyaszám (első 6 és utolsó 4 számjegy), a tranzakció dátuma és összege, és ha van ilyen, a megrendelés száma az e-mail visszaigazolásból.

    • Ha a csomagot nem küldték el - azonnal blokkoljuk azt.

    • Ha az árut már elküldték - jelentjük az ügyet a futárcégnek, hogy állítsa le a szállítást, vagy küldje vissza a raktárba.

 

3. Hogyan történik az ellenőrzés üzletünkben?

  1. Ellenőrizzük a fizetési naplókat - ellenőrizzük, hogy a megrendelés melyik IP-címről érkezett, mikor történt, és milyen adatokat adtak meg a fizetés során.

  2. Felfüggesztjük a megbízás végrehajtását tisztázásra váró kérdés.

  3. Egy bankkal és egy fizetési szolgáltatóval dolgozunk együtt - a visszaterhelés felgyorsításához szükséges dokumentumok benyújtása.

  4. Megerősítjük a pénzeszközök visszatérítését - ha a bank lezárja a panaszt, vagy mi saját kezdeményezésünkre elfogadjuk azt, akkor visszatérítést kap a kártyaszámlájára.

 

4. Az Ön jogai és a fogyasztóvédelem

  • Védelem a jogosulatlan tranzakciók ellenamennyiben Ön nem követ el szándékos vagy súlyos gondatlanságot, az Ön felelőssége az Ön beleegyezése nélkül végrehajtott tranzakciókért legfeljebb 50 eurónak megfelelő összegre korlátozódik (kb.215 PLN).

  • Visszaterhelés: a Mastercard és a Visa esetében Ön kérheti a bankjától a visszaterhelést - a bank az, amelyik visszaszerzi a pénzt az üzlettől vagy a fizetési szolgáltatótól.

  • Határidők: a bank visszaadja a pénzeszközöket azonnal, legkésőbb a következő munkanap végéig a jogosulatlan tranzakció felfedezésekor, bár ehhez általában előzetes panaszra van szükség.

 

5. A bűnüldöző hatóságok értesítése

  • Ha ellopták a kártyáját, vagy szélesebb körű csalásra gyanakszik, tegyen bejelentést a rendőrségen. Vegye el a kártya törlésének visszaigazolását és a tranzakcióról készült nyomtatványt.

  • Adja meg nekünk az ügyszámot - ez segít a bűnüldöző szervekkel való információcserében.

 

6. Hogyan lehet megelőzni a hasonló helyzeteket?

  • Engedélyezze a push/SMS értesítések minden egyes kártyatranzakcióból. Így gyorsan felismerheti a jogosulatlan kifizetéseket.

  • Állítsa be a napi és online limitek a kártyához. Ez csökkenti a lehetséges veszteségeket.

  • Fizessen csak megbízható eszközökön és hálózatokon - A nyilvános Wi-Fi sérülékeny lehet a lehallgatásra.

  • Soha ne adjon meg teljes kártyaadatokat e-mailben/SMS-ben - sem az üzlet, sem a bank nem kéri ezt.

  • Rendszeresen frissítse szoftverét (rendszer, böngésző, vírusirtó). Ha naprakészen tartja szoftverét, csökkenti annak kockázatát, hogy rosszindulatú szoftverek ellopják adatait.

  • Ne kattintson gyanús linkekre. Mindig ellenőrizze, hogy az üzenetet valóban mi küldtük-e el. A bűnözők nagyon gyakran valódi weboldalaknak és üzleteknek adják ki magukat.

 

7. Üzletünk elérhetőségei

 

Ha bármilyen kétsége van, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk - segítünk Önnek a teljes behajtási folyamat során, és biztosítjuk a tranzakció törlését. Ne feledje, hogy a gyors reagálás a legjobb módja a veszteségek minimalizálásának és a további visszaélések megelőzésének.

pixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixelpixel