Kaptam egy gyanús üzenetet
Ha olyan e-mailt vagy szöveges üzenetet kapott, amely látszólag a mi üzletünktől származik, de aggodalomra ad okot - legyen óvatos!. A gyanús üzenetek gyakran részei egy adathalászat (megbízható cégek megszemélyesítése adatok vagy pénz kicsalása céljából). Itt elmagyarázzuk, hogyan lehet felismerni az álhíreket, és mit kell tenni a biztonság érdekében.
Mik a gyanús üzenetek?
Gyanús üzenet olyan, amely úgy néz ki, mintha a mi üzletünk (vagy egy másik megbízható intézmény) küldte volna, de valójában egy csalási kísérlet. A csalók e-maileket vagy szöveges üzeneteket küldhetnek nekünk kiadva magukat, hogy rávegyék Önt érzékeny adatok (pl. számlajelszó, bankkártyaszám) megadására vagy egy veszélyes linkre való kattintásra. Az ilyen típusú támadásokat adathalászatnak vagy adathalász kísérleteknek nevezik.
Az ilyen üzenetek célja leggyakrabban az, hogy elrabolják az Ön bejelentkezési adatait, vagy rávegyék Önt, hogy fizessen egy hamis számlára. Például, kaphat egy csalárd e-mailt egy állítólagos megrendeléssel kapcsolatos problémáról vagy egy fennálló kifizetés, az adatok "megerősítésére" szolgáló linket tartalmaz. Ha rákattint, egy olyan oldalra kerülhet, amely megtévesztően hasonlít a mi weboldalunkra, ahol arra kérik, hogy adja meg bejelentkezési adatait és jelszavát vagy kártyaadatait - amelyek csalók kezébe kerülhetnek. Máskor egy üzenet fiktív promóciót vagy "díjat" ígér, hogy egy gyanús linkre kattintásra csábítsa Önt.
Hogyan ismerhet fel egy gyanús üzenetet?
Az adathalász üzenetek gyakran ügyesen vannak megszerkesztve, de általában van néhány jel arra, hogy nem tőlünk származnak. Itt vannak a tipikus elemek, amelyeknek fel kell kelteniük Az Ön éberség:
-
Szokatlan feladói cím: Ellenőrizze az e-mail címet, ahonnan az üzenet érkezett, vagy az SMS telefonszámot. A csalók gyakran használnak olyan címeket, amelyek megtévesztően hasonlítanak a hivatalos címekhez (pl. kisebb elírással vagy más domainnévvel). A hivatalos e-mailjeink kizárólag a domain @sellbest.pl, @sellbest.hu vagy ecothunder.pl - ha a feladónak más címe van (pl. ingyenes Gmail vagy idegen domain), az üzenet gyanús. Továbbá, az üzletünkből érkező szöveges üzeneteket a következő címről küldjük nevünk vagy hivatalos telefonszám - soha ne privát telefonszámokról vagy ismeretlen külföldi számokról.
-
Nyelvi hibák és gyanús stílus: Az álhírek gyakran tartalmaznak elgépeléseket, helyesírási vagy nyelvtani hibákat és szokatlan kifejezéseket. Ügyfeleinkkel folytatott kommunikációnkat gondosan és korrekt lengyel nyelven készítjük elő - ha egy üzenetben kirívó hibákat lát, vagy úgy tűnik, mintha automatikusan lefordították volna, kezelje gyanakodva.
-
Ismeretlen oldalakra mutató linkek: Vigye a kurzort (az SMS-ben figyeljen a link tartalmára) az üzenetben lévő link fölé, anélkül, hogy rákattintana go. Ha a link eltér a hivatalos weboldalunk címétől (pl. furcsa karakterláncot tartalmaz vagy más domain, mint a hivatalos weboldalunk címe) sellbest.hu/sellbest.pl), ez annak a jele, hogy egy hamis weboldalra vezethet. A csalók gyakran maszkolják a linkeket barátságos szöveggel, például "sellbest".en/promotion", de ha rákattintunk, egy teljesen más oldalra jutunk.
-
Váratlan mellékletek: Ha egy e-mail olyan mellékletet tartalmaz, amelyre nem számított (pl. egy PDF állítólag egy számlával együtt, pedig nem rendelt semmit), ne nyissa meg. Az ilyen mellékletek rosszindulatú programokat tartalmazhatnak. Üzletünk a megrendelés leadása után a számlákat az e-mail szövegében helyezi el, vagy az ügyfélpanelen történő bejelentkezés után teszi elérhetővé - nem küldünk fájlokat csatolmányként, ha Ön nem tett semmilyen lépést (pl. nem vásárolt tőlünk terméket, vagy nem lépett kapcsolatba velünk valamivel kapcsolatban).
-
Sürgős felhívás cselekvésre és fenyegetések: A csalók gyakran próbálnak időhiányt vagy félelmet kelteni. Az olyan kifejezések, mint "azonnali cselekvés szükséges", "A fiókja blokkolásra kerül, ha...", vagy "utolsó esély a nyereményre" célja, hogy pánikba ejtsék Önt, hogy gyorsan kattintson egy linkre vagy adjon meg adatokat. Kérjük, vegye figyelembe, hogy üzletünk soha nem ijesztgeti az ügyfeleket ilyen módon - ha valódi problémák merülnek fel a megrendeléssel kapcsolatban, tényszerűen és fenyegetés nélkül lépünk kapcsolatba Önnel.
-
Egy túl jó ajánlat ahhoz, hogy igaz legyen: Ha egy üzenet hatalmas kedvezményt, ingyenes terméket vagy készpénzt ígér egy linkre kattintásért vagy az adatok megadásáért cserébe, nagy óvatossággal közelítsen hozzá. A csalók azt remélik, hogy az "egyedülálló lehetőség" víziója meggondolatlan cselekvésre csábítja a címzetteket. Az ilyen megnyilatkozásokat mindig érdemes a hivatalos honlapunkon vagy a forródróton ellenőrizni, nem pedig egy váratlan e-mailnek hinni.
Melyek az üzletünk hivatalos kommunikációs csatornái?
Hogy könnyebben megkülönböztesse a valódi levelezést a hamis levelezéstől, emlékeztetjük, hogy milyen csatornákon keresztül kommunikálunk:
-
E-mail: Hivatalos e-mailjeinket csak a következő domain címekről küldjük el sellbest.hu, sellbest.pl vagy ecothunder.pl. Példák olyan címekre, amelyekről az ügyfeleknek írunk:
kontakt@ecothunder.pl
ésno-reply@sellbest.pl/no-reply@ecothunder.pl
. Ha Ön egy másik domainről kap egy tőlünk származónak feltüntetett e-mailt (pl.sell-best.hu, sellb3st.hu, sel1best.hu,
vagy teljesen más), biztos lehet benne, hogy ez egy megtévesztési kísérlet. -
SMS: Néha SMS-értesítéseket küldünk az ügyfeleknek (pl. egy átvételre kész rendelésről vagy kedvezménykódokról). Az ilyen üzeneteket a hivatalos telefonszámunkról vagy megjeleníthetjük a nevünket feladóként (úgynevezett feladói szöveges üzenet sellBEST). Soha nem küldünk jelszavakat, kártyaszámokat vagy egyéb adatokat kérő szöveges üzeneteket - vagy olyan linkeket, amelyek nem ellenőrzött weboldalakra vezetnek. Ha az SMS-ben egy linket adunk meg, az a hivatalos weboldalunkra irányít (pl. a küldemény nyomon követéséhez), és nem igényel öntől érzékeny adatok megadására.
-
Egyéb csatornák: Mindig ellenőrizheti a rendelési adatait, ha bejelentkezik a hivatalos weboldalunkon lévő ügyfélfiókjába. Nem lépünk kapcsolatba az ügyfelekkel a közösségi médián keresztül (Facebook, WhatsApp stb.) a kifizetésekkel vagy számlaadatokkal kapcsolatos ügyekben. Ha valaki ilyen módon próbál kapcsolatba lépni Önnel, azt állítva, hogy a mi üzletünk, és bizalmas adatokat kér, feltételezheti, hogy átverésről van szó.
Mi a teendő, ha gyanús üzenetet kap?
Ha csak a gyanú árnyéka is felmerül, hogy egy e-mail vagy sms, amelyet állítólag a mi üzletünktől kapott, csalás, kérjük, kövesse az alábbi lépéseket:
-
Ne kattintson semmilyen linkre, és ne nyisson meg semmilyen mellékletet. Maradjon nyugodt, és ne hagyja magát elcsábítani az üzenet tartalmától. Először ellenőrizze annak hitelességét - egy gyanús linkre kattintva az eszköz megfertőződhet, vagy az Ön eszköze megfertőződhet A adatok bűnözőknek.
-
Ne válaszoljon erre az üzenetre. Semmilyen körülmények között ne adja ki bejelentkezési adatait, jelszavait, bankkártyaszámát vagy más bizalmas információt. Üzletünk soha nem kér ilyen adatokat e-mailben vagy SMS-ben. Ha az üzenet jelszót vagy fizetési kódot javasol - ez biztosan átverés.
-
Ellenőrizze a hivatalos információkat. Látogasson el a hivatalos weboldalunkra a cím kézzel történő beírásával a böngészőjébe (pl. sellbest.hu), és jelentkezzen be a fiókjába, hogy megnézze, valóban probléma van-e a megrendelésével vagy a fizetéssel. Kapcsolatba léphet a segélyvonalunkkal vagy a weboldalon folytatott csevegéssel is, és megkérdezheti, hogy az üzenet igaz-e. Soha ne bízzon a gyanús üzenetekben megadott linkekben - mindig ellenőrizze az ügyet függetlenül, hivatalos csatornáinkon keresztül.
-
Küldjön üzenetet a boltunknak. Értesítsen minket, ha gyanús üzenetet kap. Megteheti gyanús e-mailt küldhet (teljes átutalásként/átutalásként) a következő címre kontakt@sellbest.pl, jelezve, hogy az üzenet az Ön számára fontos. Gyanús SMS esetén készítsen képernyőfotót vagy jegyezze fel a feladó számát és az üzenet tartalmát - adja át ezeket az információkat ügyfélszolgálatunknak (pl. e-mailben vagy telefonon). Ezzel segít nekünk abban, hogy figyelmeztessük a többi ügyfelet és fellépjünk a csalók ellen.
-
Gyanús üzenet törlése. Miután jelentette az ügyet, és meggyőződött arról, hogy átverésről van szó, törölje az ilyen üzenetet (vagy blokkolja a feladót). Nem kell a dobozban tartanod. Fontos, hogy a jövőben senki ne kattintson rá véletlenül a környezetében.
Biztonsági szabályok üzletünkben
Törődünk ügyfeleink adatainak biztonságával, és szeretnénk, ha Ön magabiztosan használná szolgáltatásainkat. Ne feledjen néhány fontos szabályt:
-
Üzletünk soha nem fogja elkérni a jelszavát számla- vagy engedélyezési kódok e-mailben, SMS-ben vagy telefonon keresztül. A jelszót csak a hivatalos weboldalunkra való bejelentkezésre használjuk, és csakis Ön ismerned kell őket.
-
Nem küldünk fizetési linkeket a weboldalunkon kívülre. A megrendelések kifizetése a hivatalos weboldalunkon történő bejelentkezéssel vagy megbízható fizetési szolgáltatókon (IdoPayments, PayU) keresztül történik. Soha nem kérjük Önt arra, hogy egy e-mailben vagy SMS-ben megadott szokatlan számlaszámra utaljon, és arra sem, hogy szolgáltatásunkon kívül küldött linken keresztül fizessen.
-
Védjük az Ön személyes adatait. Nem kérünk e-mailben érzékeny személyes adatokat (például PESEL, személyazonosító okmányok szkennelése vagy a fizetési kártya teljes adatai). Ha szükségünk van az Ön adatainak ellenőrzésére (pl. egy szokatlanul nagy megrendelés esetén), akkor ezt biztonságos módon kérjük meg Öntől - például amikor bejelentkezik a fiókjába, és soha nem egy véletlenszerű linken vagy titkosítatlan e-mailen keresztül.
-
Önnek joga van ellenőrizni az információkat. Ha bármi kétséget ébreszt, Önnek minden joga megvan ahhoz, hogy közvetlenül velünk kapcsolatba lépve ellenőrizze a közlemény hitelességét. Munkatársaink megerősítik, hogy az üzenet valóban a mi üzletünkből származik-e. Jobb megkérdezni és biztosra menni, mint figyelmen kívül hagyni az aggasztó jeleket - az Ön vásárlásainak biztonsága számunkra mindennél fontosabb.
Rendszeresen figyelemmel kísérjük a felmerülő csalási kísérleteket, és tájékoztatjuk ügyfeleinket az új fenyegetésekről. Figyelmeztetéseket teszünk közzé a weboldalunkon, ha a márkánkat megszemélyesítő adathalász kampányokat észlelünk. Legyen éber, és ne feledje a fenti szabályokat, és nagymértékben csökkenni fog annak kockázata, hogy támadás áldozatává válik.
Hogyan jelenthet gyanús üzenetet az üzletünknek??
Ha azt gyanítja, hogy egy üzenet (e-mail vagy SMS), amely azt állítja, hogy a mi üzletünkből érkezett, átverés, lépjen kapcsolatba velünk a lehető leghamarabb. Mi vagyunk az Ön Az Ön diszpozíciót, és segítünk ellenőrizni az ügyet:
-
Biztonsági értesítések e-mailben: A gyanús üzenettel kapcsolatos információk elküldése a következő címre kontakt@sellbest.pl. Próbáljon meg minden adatot megadni (feladó címe, tartalom, mellékletek vagy linkek) - ez segít nekünk a kérés alaposabb elemzésében.
-
Üzleti segélyvonal: Felhívhatja +48 456 455 010 (a szolgáltató díjszabása szerint), és tájékoztassa a tanácsadót a gyanús üzenetről. Tanácsadóink segítenek Önnek ellenőrizni a hitelességét, és javaslatot tesznek a további teendőkre.
-
Csevegés a weboldalon: Honlapunkon a következőket is megtalálja élő chat egy tanácsadóval. Lépjen kapcsolatba és írja le a helyzetet - munkatársunk gyorsan ellenőrzi, hogy az üzenet igaz-e, és tanácsot ad a megfelelő lépésekkel kapcsolatban.
Ne feledje, hogy az ilyen incidensek bejelentésével segít nekünk megvédeni Önt és más ügyfeleket a csalás ellen. Ha bármilyen kételye van a kapott levelekkel kapcsolatban, ne habozzon írni nekünk, vagy hívjon minket telefonon. Jobb kétszer ellenőrizni, mint átverés áldozatává válni. Azért vagyunk itt, hogy segítsünk Önnek, és biztosítsuk, hogy a vásárlás élménye üzletünkben biztonságos legyen.